ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΛΟΓΟΥ

ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΛΟΓΟΥ

Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία, Λογοθεραπεία - Λογοθεραπευτές, Ψυχολόγοι - Ψυχοθεραπευτές, Εργοθεραπεία - Εργοθεραπευτές

Κατηγορίες

Κύπρου 126 & Σολωμού, ΤΚ: 12133, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Διεύθυνση

2105786474-5

Τηλέφωνο

2105786622

Fax

E-mail

Λίγα Λόγια

11

χρόνια

σε λειτουργία

Κέντρο Ψυχοπαιδαγωγικής Υποστήριξης.

 

Τι είναι η Δυσλεξία.

Είναι με απλά λόγια μια σχολική αποτυχία ή πολύ χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση και το γραπτό λόγο που συνήθως δεν δικαιολογούν η ηλικία, οι εκπαιδευτικές ευκαιρίες και το νοητικό επίπεδο του παιδιού. Στα συνοδά προβλήματα περιλαμβάνονται η δυσκολία ολοκλήρωσης των σχολικών υποχρεώσεων, η διάσπαση προσοχής και συγκέντρωσης, η υπερκινητικότητα, η συναισθηματική φόρτιση και οι δυσκολίες κοινωνικοποίησης και προσαρμογής του παιδιού.

 

Η δυσλεξία προκαλείται από βιολογικούς και όχι από συναισθηματικούς παράγοντες. Οι επιπτώσεις που έχει αυτή η κατάσταση στο παιδί μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του και τη στάση του κοινωνικού του περίγυρου.
 

Πότε απευθύνεστε στους ειδικούς.
 

  • Όταν η επίδοση του παιδιού στο σχολείο είναι πολύ κατώτερη των νοητικών του ικανοτήτων.
  • Όταν το παιδί εμφανίζει κάποια από τα χαρακτηριστικά συμπτώματα που αναφέρονται σχετικά με την ανάγνωση, την κατανόηση, τη γραφή, την ορθογραφία και τις αριθμητικές δεξιότητες.
  • Όταν το παιδί δεν είναι σε θέση να κρατήσει ολοκληρωμένες σημειώσεις των μαθημάτων στο σχολείο.
  • Όταν η συμπεριφορά του εμφανίζει χαρακτηριστικά συμπτώματα άγχους, νευρικότητας, χαμηλής αυτοεκτίμησης, ψυχοσωματικών εκδηλώσεων ή σχολικής άρνησης.
  • Όταν εμφανίζει ελλειμματική προσοχή, δυσκολίες συγκέντρωσης, υπερκινητικότητα.
  • Όταν κατά τη διάρκεια της μελέτης δεν είναι σε θέση να διακρίνει και να συγκρατήσει τα κύρια σημεία.
  • Ο καλύτερος χρόνος διάγνωσης της δυσλεξίας είναι όταν ολοκληρωθεί ο μηχανισμός της ανάγνωσης και της γραφής, δηλαδή στο τέλος της α’ δημοτικού.

 

Στην ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ η φροντίδα του δυσλεκτικού μαθητή είναι πολυσύνθετη και εξατομικευμένη. Το πλαίσιο ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος η ενθάρρυνση της προσπάθειας του παιδιού, η δημιουργία κινήτρων, η συνεργασία γονέα – ειδικού, καθώς και ο συνεχής έλεγχος του θεραπευτικού προγράμματος είναι δυνατόν να αλλάξουν αποφασιστικά τη στάση του παιδιού προς το σχολείο και τη μάθηση και να συμβάλλουν στη συναισθηματική του ωρίμανση.
 

Προβλήματα Ομιλίας και Λόγου
 

Η ανάπτυξη της ομιλίας και του λόγου των παιδιών ξεκινά από τη γέννηση τους και ολοκληρώνεται στην ηλικία των  πέντε ετών. Η ανάπτυξη αυτή μερικές φορές μπορεί να καθυστερήσει ή να παρουσιάσει κάποιες διαταραχές. Δυσκολίες μπορούν να εμφανιστούν τόσο στην ομιλία όσο και στον λόγο των παιδιών, ενώ μερικές φορές μπορεί και να συνυπάρχουν.

Τα παιδιά με πρόβλημα στην ομιλία μπορεί να παρουσιάζουν τα εξής χαρακτηριστικά:
 

  • Να μην αρθρώνουν σωστά κάποιους ήχους
  • Να έχουν φωνολογικές δυσκολίες π.χ. αντικαταστάσεις ή παραλείψεις ήχων και συλλαβών
  • Να έχουν δυσκολίες στη ροή του λόγου τους π.χ. επαναλήψεις λέξεων ή συλλαβών, επιμηκύνσεις ήχων, μπλοκαρίσματα ήχου και αναπνοής. Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε ηλικία και κρίνεται πάντα απαραίτητη η συμβουλή ειδικού για την αξιολόγηση της σοβαρότητας της κατάστασης.

 

Τα παιδιά με πρόβλημα στο λόγο μπορεί να παρουσιάζουν χαρακτηριστικά όπως:

  • Δυσκολίες στην έκφραση του λόγου: περιορισμένο λεξιλόγιο, δυσκολία στη δομή των προτάσεων ως προς την περιγραφή και την αφήγηση, καθώς επίσης και δυσκολία συμμετοχής σε διάλογο.
  • Δυσκολίες στην κατανόηση του λόγου: τα παιδιά φαίνεται να μην κατανοούν αυτά που ακούνε.

 

Ο Ρόλος του λογοπεδικού
 

Οι γονείς έχουν την πολύτιμη εμπειρία να παρακολουθούν και να απολαμβάνουν την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας των παιδιών τους. Είναι σημαντικό να ζητήσουν την βοήθεια λογοπεδικού όταν νιώσουν ανησυχία για την πορεία αυτής της ανάπτυξης. Ο λογοπεδικός του κέντρου έχει την ευθύνη για:

 

  • Την διάγνωση και αξιολόγηση των δυσκολιών ομιλίας και λόγου με την λήψη ενός πλήρους ιστορικού του παιδιού και την χρήση σύγχρονων διαγνωστικών εργαλείων.
  • Το σχεδιασμό των θεραπευτικών στόχων και την πραγματοποίηση της θεραπείας.
  • Την αξιολόγηση της προόδου του παιδιού.
  • Την συμβουλευτική των γονέων όταν χρειάζεται.
  • Τη συνεργασία με άλλες ειδικότητες θεραπευτών του κέντρου όπως εργοθεραπευτών, ειδικών παιδαγωγών και ψυχολόγων για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των δυσκολιών.
  • Την συνεργασία με το σχολείο και τους δασκάλους.

Photo Gallery

Σχόλια

comments powered by Disqus

Κύπρου 126 & Σολωμού, ΤΚ: 12133, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Ωράριο:

Δευτέρα: -

Τρίτη: -

Τετάρτη: -

Πέμπτη: -

Παρασκευή: -

Κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Εξυπηρετεί:

ΑΘΗΝΑ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΙΛΙΟΝ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΧΑΪΔΑΡΙ

Πρόσβαση σε ΑΜΕΑ:

Ναι

Wifi:

Ναι

e-aharnes e-aigaleo e-attica e-chaidari e-glyfada e-halandri e-ilion e-iraklio e-kalithea e-marousi e-neasmyrni e-peristeri e-petroupoli e-pireas

Μπείτε εύκολα στον οδηγό πόλης που ψάχνετε

e-aharnes e-aigaleo e-attica e-chaidari e-glyfada e-halandri e-ilion e-iraklio e-kalithea e-marousi e-neasmyrni e-peristeri e-petroupoli e-pireas

Βρείτε μας και εδώ